Dear karma, I have a list of people you missed

måndag 15 februari 2010

Åsa. Till dig.

Åsa påminde mig häromdan (kanske ofrivilligt) om hennes och mina favorithistorier.

Här kommer en. (sen måste jag plugga)

Ok.
Det var 2 killar som satt i en bar högst upp i en skyskrapa och skröt lite grann som man gör när man sitter i en bar. Högst upp i en skyskrapa.

-Vet du va. Det är jävligt skumt här på den här skyskrapan. Men det är så starka uppåtvindar här som gör att man kan kasta sig ut genom fönstret och sen så ramlar man inte ner utan man kommer tillbaka igen.
-Ja, säkert.
-Nä det är sant! Ska jag visa dig?
-Ja, gör du det!

Killen reser sig upp. Öppnar fönstret och hoppar ut. Och kommer tillbaka igen!

Killen i baren blir helt till sig.
-Det är sant! Det funkar!
-Ja, jag sa ju det.

Så den andre killen går också fram till fönstert. Klättrar upp och hoppar ut.

Och kommer inte tillbaka.

Då säger bartendern:

-Fan vad du är taskig när du dricker Stålmannen!

2 kommentarer: