Dear karma, I have a list of people you missed

måndag 8 februari 2010

Lite för själen

Några saker har jag bestämt att jag ska göra mera.

Glädjas åt att jag är så slarvig. Slarvighet är motsatsen till kontrollbehov. Och vem vill vara en kontrollerande galning egentligen. Det är så... osexigt.

Därför ska jag sluta städa när nån kommer och hälsar på. Kanske om det luktar kiss och sopor så gör jag nåt åt det.
Tänk vad trevligt vi människor skulle ha om vi hade tid att sätta oss i våra röriga hem och dricka kaffe och snacka om viktiga saker med varandra.
Istället för att man yr runt och försöker låtsas att man är mer ordentlig än vad man är när det ska komma nån och hälsa på. Speciellt när alla gör likadant... Hur sjukt är inte det egenligen?

Men för att inte blir för tokig och glömma bort förjävla viktiga saker så tänker jag dela dem med er, kära läsare.

Här är veckans viktiga ting som jag har lite ångest över.
1. Ring och beställ klipptid. (ger mig ångest för att jag vill hinna umgås med min frissa/kompis inte bara när jag ser förjävlig ut i håret men om jag inte gjorde det ibland så skulle vi väl aldrig ses)
2. Lämna in bilen på lagning. Det kan aldrig vara bra att köra runt utan en fungerande servo.
3. Skicka iväg brevet till vårdcentrals-val-joxet som legat i väskan i över en vecka.
4. Försöka byta jobbtiden på fredag så jag kan hinna med min redovisning i skolan och kanske oxå hinna med att gå på skolfesten.

Punkt 1 och 3 är avklarad och det är bara måndag.
Punkt 2 har jag nästan klarat av. Var utanför verkstan idag men det satt en lapp på dörren att det var stängt pga sjukdom.

To be continued...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar