Dear karma, I have a list of people you missed

måndag 15 november 2010

Vad är det med rika människor


Och deras besatthet av att inreda så det ser ut som att man är på en båt. Eller en fyr. Helt ärligt, Rika Människor, nu talar jag direkt till er:
Det är inte snyggt inne i en båt. Ni har dessutom nästan alltid jättetaskig smak och vi fattiglappar skrattar åt er. Det kanske inte gör er så mycket där ni sitter på era jaktluncher och dinerar med era likasinnade iklädda skitfula kläder som gör att även NI ser ut som idioter. Inte bara era hem. (som ser ut som att det bor en eller flera idioter där) Men vi gör det. Vi skrattar åt er.

Och Ärligt. Vem ska bo i den här lägenheten. Snövit, prinsen och deras sju dvärgar? Vem fan ska sova i alla sovrummen. Och vem har inrett badrummen från helvetet. Och köket från helvetet. Och vem, VEM VEM tyckte det var en bra idé att lägga in marmorgolv i matsalen. Det fick skiten att se ut som en trappuppgång.

Nä. Jag är faktiskt inte avundsjuk.
Nu ska jag gå och koka snabbmakaroner till min familj i mitt 60-talskök. Och jag är fullkomligt lycklig ska ni veta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar