Dear karma, I have a list of people you missed

torsdag 18 november 2010

Min dotter. Geni eller galning?

Ni vet den där teorin om att gränsen mellan geni och galenskap är hårfin...
Misstänker att min dotter lider av den. Fast mina åsikter kanske kan räknas som lätt subjektiva...

Samtal om morgonen:

Jag: -Kan du säga till Viggo att hans macka är klar och står här och väntar i köket på honom?
Matilda: -Nej.
Jag: -Varför det? Du ska ju ändå gå ut till honom i vardagsrummet.
Matilda: -För att jag har bestämt mig för att säga nej ibland och inte alltid säga ja.


Samtal samma eftermiddag:
(Vi är på väg ut från världskulturmuseet. Matilda går bakom mig och slår mig i baken med ett snöre och säger för sig själv:

- Jag smiskar min mamma i röven. Jag smiskar min mamma i röven.

Japp. Hon sa det ordet. In public.

RÖVEN.


vetifan vem som lärt ungjäveln att svära så förbannat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar