Dear karma, I have a list of people you missed

fredag 12 november 2010

Hur man får en vettig chans

Dansgolvet, lördagnatt.

Nettan, Dinga-linga och jag shakar loss.

En liten indisk snubbe på max 1 och femti ställer sig bakom oss och shakar med. Först försöker han med mig och sen med Dinga-Linga. Vi skakar på huvudena och bara ber honom gå. Han är för kort och allt för märklig.

Senare i baren.

Jag: Alltså, den där indiske lille snubben. Ärligt. Vad kom han ifrån?
Dinga: -Såg du skjortan?

(han hade en svart cowboyskjorta med broderier. Utan att ha den på sig som ironi)

Jag: -Men gud. Det var inte sant ju.
Dinga: -Och dessutom var den av polyester! POLYESTER!!
Jag: -Ja, herregud.
Dinga: -Jag menar, om den varit i bomull, då hade det varit en helt annan sak. En helt annan sak.

Du vet, Dinga har inga problem med att snubbar gör taffliga raggningsförsök på dansgolvet. Däremot har hon problem med kläder sydda att tyg av undermånlig kvalitet. Det är en helt annan sak.

Så ska du ha en chans på min Dinga-Linga så se till att ha skjorta av bomull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar