Dear karma, I have a list of people you missed

lördag 27 november 2010

Roliga namn

Det finns några personer i det här landet, vars namn man hör då och då och som alltid får mig på gott humör. Deras namn alltså.

Folke Vaccin
Han jobbar på typ ekot. Han säger sitt namn själv efter nyheterna: " Det här är Ekot med Folke Vaccin."
Jätteroligt.

Christer van der Kwast
Han är nån slags åklagare och man brukar höra hans namn på radion ibland. " Enligt åklagare Christer fandär Kvast"- brukar det låta.
Jag blir alltid lika full i skratt.

Metta Fjelkner
Hon har nåt med skolan att göra. Brukar bli citerad ibland. Mest i tidningar. Jag tror att hennes namn är roligast när man ser det i skrift.
Första gången jag läste hennes namn så skrattade jag en halv dag, klippte ut en bild på henne med namnet under och satte på kylskåpet. Sen skrattade jag lite varje gång jag såg bilden.

Härom veckan var det en gubbe som gjorde nåt uttalande i tidningen som hette Kent Kläm. Jag behöver inte kommentera det mera va?

7 kommentarer:

  1. hehe Metta Fjelkner. Byt plats på M och F vettja ;)

    SvaraRadera
  2. :-D Visst är det roligt att hjärnan gör det åt en utan att man behöver tänka!

    SvaraRadera
  3. Haha! Loves it! Själv har jag alltid klurat på varför det står Alison Dubois i eftertexten på Medium. Alltså inte som "roll" då utan som.. Ja jag vet inte.. Maker på nåt vis :p

    SvaraRadera
  4. Är det huvudpersonens namn i serien eller? Isf är det skitskumt ju...

    SvaraRadera
  5. Oj, ja det är det. Jag är en rackare på att förklara :p

    SvaraRadera
  6. Men LOL jag fick "muttali" när jag skulle posta min kommentar.

    SvaraRadera
  7. Muttali= smeknamn för Liten mutta eller kanske Flicka med liten mutta :-D

    SvaraRadera