Dear karma, I have a list of people you missed

måndag 25 oktober 2010

Tentaångest

Idag fick vi sitta och måla på plast fast att alla ville gå hem och slita sitt hår över hemtentan.

Jag hade inte börjat på min. Jag hade intalat mig att jag är smart, skriver snabbt och det skulle nog gå bra.
Men runt om mig pratade alla bara om hur dom skrivit och hur dom vinklat och hur dom refererat och till slut sa jag högt:

-Ok. Är det nån mer än jag som INTE har börjat med tentan?

R räcker snabbt och glatt upp handen.

- Tack! sa jag
- Har du börjat tänka på den? sa han.
- Nä. Men jag tänker att det är bra att jag inte har nåt hemma som jag kan ta livet av mig själv med.
- Det har jag.
- Vad då?!
- Jag bor rätt högt upp.
- Jag med! Kan man dö om man hoppar från fjärde våningen?
- Det beror på hur du gör det.

När man ska skriva tenta får man väldigt konstig humor. Ganska rolig humor och det är ju bra. Om man ska tänka positivt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar