Dear karma, I have a list of people you missed

lördag 2 oktober 2010

En liten detalj ur mitt liv som hände i morses

Först så vaknade jag av att Viggo tyckte det var morgon fast det fortfarandet var mörkt ute. Som vanligt när det är lördag med andra ord. Vad är det med barn att dom är skitsvåra att väcka på vardagarna när man har bråttom och sen vaknar typ mitt i natten på helgerna?

Iallafall. Matilda sov som en gris så jag tyckte att Viggo kunde välja en film så skulle jag sätta igång den och få sova en stund till intill honom i soffan.

Han gick för att välja film och jag gick på toa. Medans jag sitter där och pinkar i godan ro så har tydligen Matilda vaknat och hon är inte helt vaken och blir jävligt jävligt jävligt arg över att brorsan har valt en underlig japansk (skit) där alla har stora stela ögon och pratar med samma allvarliga röster om nåt konstigt spel där spelkorten heter saker på engelska och jag fattar verkligen inte nåt av den filmen men Viggo han älskar den och han kan förklara allting om man frågar honom. Så som det är när man är fyra bast och snubbe antagligen.

Iallafall. En kort stund senare sitter jag på vardagsrumsparketten med bara lår mot kallt golv, sa jag att jag hade feber? jo, jag hade feber också. Matilda slår systematiskt sönder allt hon kommer över och jag försöker förtvivlat få till så dom slutar prata japanska på filmen. Till slut blir det förmycket för mig och jag torrgråter lite över att allt är så jobbigt.
Viggo lutar sig fram och tröstar mig på sitt snällaste vis.

- Så ja mamma, snart blir det bra. Och om jag bara får se denna filmen så får Matilda välja alla filmer sen hela dan.

Gulle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar