Dear karma, I have a list of people you missed

lördag 2 oktober 2010

Jag och min Man-flue spelar Djembetrumma

Vi hade musik igår i skolan. Hela förmiddan. Det fanns inte en alvedon i hela lägenheten och jag fick ta min Man-flue och försöka härda ut.
Först hade vi märkliga spontan dans/sång övningar i typ en och enhalv timme. Jag hamnade med Simon. Jag gör alltid det när det är såna här övningar. Vi känner inte varandra alls och vi tycker båda två att det är extremt jobbigt att springa runt och göra improviserade spegeldanser.

Sen plockade vi fram Djembe-trummorna. Om det är nån som inte vet vad det är så är det en ganska stor afrikansk trumma. Man kan lägga den på golvet och så sitter man på den och spelar. Alltså den blir som ett stort rör och så slår man i änden på den.

Vi gjorde det ganska mycket förra terminen och det är ganska skoj när man är många. Speciellt när alla slår samtidigt på basen.

Men när man är så där sjuk så det gör ont i hela kroppen är det inte roligt. Efter tio minuter har jag svinont i benen som är helt böjda och i svanskotan som fortfarande inte är ok efter att Matilda knäckte den när hon föddes och händerna ska vi inte prata om. Det gör ont att spela trumma.

Vi spelar nog på i två timmar. På slutet sitter jag i en liten sorglig hög intill trumman och slår lite håglös och klent.

Man-flue. Är inte att leka med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar