Dear karma, I have a list of people you missed

torsdag 15 juli 2010

Samtal med en kollega

B: -Vad är det här? *läser lite random på min mascara*
Jag: -Smink! Jag hann inte sminka mig i morses så jag stoppade den i fickan...
B: -Jaha... Du vet han frisören jag känner. Vi är med i samma fiskeklubb. En gång för femton år sen så satt vi nere i lokalen och band flugor och så kom han och hade med sig lite nya produkter som han skulle ha på jobbet. Du vet smink och sånt. Och så ville han prova det på mig... Sånt man tar på ögonbrynen och här... *pekar på ögonfransarna*
Jag: -Var det sån där färg?
B: -Han tjatade som fan och till slut så sa jag, ja, gör det då. Så han gjorde det. Och alla skrattade som fan. Jag såg ju inte hur jag såg ut för vi satt ju där i den där lilla källarlokalen.. iallafall så skulle jag upp på anställningsintervju dan efter, det var när jag fick jobb här. Fan du vet, jag kom hem och kollade mig i spegeln, det såg ut som två mustascher som ögonbryn och ögonfransarna var så jävla långa. Jag stod hela natten och tvättade mig...
Jag: -Men det var ju färg, klart det inte gick bort.
B: -Nä det var ju fan färg. Jag stod hela natten och skrubbade och skrubbade... oooooooo.... om fem timmar är det anställningsintervju... Du vet jag kommer in där och ser ut som en jävla flöjt!

en liten liten paus.

B: -Men jag fick jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar