Dear karma, I have a list of people you missed

onsdag 14 juli 2010

På landet

Kan jag va mig själv.
Veckan som gått har jag spenderat barfota, bh-lös och utan smink.
Det finns nog inget bättre än att smyga ut i trädgården på morgonen, kissa bakom en buske och gå runt en stund och försöka klura ut vad det är för väder på gång.

Mina katter har uppfört sig riktigt kattaktigt och fångat både det ena och det andra.
Min dotter, den söta vegetarianen, har fångat in deras byten innan de tagit kål på dem och räddat dem. Det var allt från en svanslös ödla som Hugo nästan dödade tills många små möss som Majros kom bärandes på. Majros är innekatt i stan och fattar att man ska fånga möss men inte att man ska döda dem och äta upp dem.
Jag stod bredvid och rös och undrade med fjollig röst vad vi skulle göra med djurstackarna. Matilda gav mig en "du är en fjollig idiot-blick" och tog dom små djuren i sina barnahänder. God bless her.

De stackarna som inte överlevde och hann bli uppätna begravde hon i trädgården. Med en liten ramsa till. Den gick så här:
" Inga gamar ska flyga här
Du kanske blir en bebis, en människa
eller ett annat djur"

Dessa händelser hände när Magnus var iväg och spelade rock n roll.

Sista natten var jag glad att han var hemma.

För det första så var det nog det skummaste jävla åskväder som jag någonsin sett. Jag drog ut stackarn i bara kallingara för att stå och glo på blixtarna som aldrig verkade sluta blixtra.
Vårt land ligger på en stor slätt med vänern strax intill. Det är platt som fan och man ser verkligen hur långt bort som helst.
Även åskväder tydligen. Alltså, det var nog en Megablixt var tionde sekund. På flera olika platser över himlen. Det konstiga var att den var så långt borta så det var helt tyst. Bara blixtar.

Sen gick vi in och då lät det plötsligt som att det kom världens regn. Men sen när vi gick ut igen så var det helt torrt i gräset. Skitskumt.

En annan läskig grej var att det kom en bil och stannade på vägen och stod där med tända lyktor jättelänge. Jag tyckte det var så creapy. Magnus tänkte gå ut och fråga varför dom stod där, ifall dom ville nåt. Men jag fick för mig att det var nån maffia från östeuropa som skulle mörda honom och slänga honom i diket så jag sa att han inte fick. Dessutom hade han bara kalsonger på sig...
Efter typ fem minuter så kom en granne gående på vägen och hoppade in i bilen. Det var någons skjuss som stod där och väntade.

Sen när vi gick och la oss så fångade katterna en fladdermus. Det ska få ett eget blogginlägg senare idag. Måste jobba lite bara...

2 kommentarer:

  1. det var ett väldigt vackert oväder......har aldrig sett så mycket blixtnedslag under så lång tid...

    SvaraRadera
  2. Du såg det med?! Det kändes nästan som jag drömt det.
    Kram stumpan!

    SvaraRadera