Dear karma, I have a list of people you missed

måndag 26 juli 2010

En bakfull dag

Har det vart idag. Förstår verkligen inte varför.
Vi tog en öl på Södra Liden och sen 3 glas vin på LaSombrita. Herregud det är ju ingenting. Det är ju vad Keith Richards äter till mellanmål.

Idag har jag genomgått faserna:

1. Förtidigt uppvaknande med ångest och rusande hjärta.
(denna fas spenderande jag vandrades runt i lägenheten, ätandes rostmackor för mig själv i köket och slutligen i fosterställning i sängen där jag stirrade tomt ut i rummet och ville dö)

2. Djupaste stensömn

(denna fas påbörjades lagom till när barn och make vaknat och börjat hoppa runt i sängen. Jag sov till klockan var typ 12 och när jag vaknade hade barnen burit in, skruvlådan, snickarbänken med tillhörande verktyg och alla mina smycken i sängen. De hade även tältat i mitt täcke med 2000 gosedjur. Härligt, dom vill lixom vara nära sin mamma fast hon ligger där och sover ruset av sig. Som ett riktigt alkisfamiljeliv. Spädde inte på ångesten direkt...)

3. Glupande hunger

(Fas som spenderades i köket där Magnus räddade mitt liv genom att laga omelett med ost på. Tur man har honom ibland va...:-))

4. Rannsakande av livstil

(I denna fas låg jag i badkaret och försökte förtränga att barnen samtidigt hoppat ner i vattnet och klängde på mig. Jag rycktes bryskt tillbaka till verkligheten med jämna mellanrum då någon av dem råkat köra in en fot i min rumpa)

5. Allmänn irritation och martyrskap

(fas där jag hasat runt i och utanför vårt hem och inte sagt fem ord på raken)

Min dotter har till och med sagt till mig att sluta vara så gnällig.

Jag tror att allt kan bero på 2 saker.

Antingen blev jag drogad.
Eller så var det Magnus fel som, när vi kom ur bion sa: " -Can we go and get drunk now please!"

Ingen middag hjälpte nog till med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar