Dear karma, I have a list of people you missed

söndag 7 juli 2013

Semester 70-tals-style

Jo nu har vi vart på semester jag och min familj.

Jag fyllde fyr.... äh, nåt jämt... och jag pallade inte att fixa en stor fest och bjuda folk och hålla på och bli lite för full för att man har grejat hela dan och vart skulle jag göra av ungarna och vem fan orkar komma på fest två dagar efter midsommarafton. Dessutom är jag typ världens tråkigaste människa just nu och alkohol har jag nog druckit min del av här i den här inkarnationen.

Så jag bestämde mig för att vi skulle åka nånstans. Målet blev Riva del Sole i Italien. Jag har vart där två gånger förut. (Ja, jag säger ju att jag är världens tråkigaste människa). En gång när jag var 4. Då bilade vi. Farsan körde hela vägen. Farfar satt i passagerarsätet och bak satt morsan, farmor och brorsan. Och jag då såklart. De stora i baksätet fick turas om att ha mig i knät. När jag inte låg bak i hatthyllan och slappade. Jag tror även att tre av fem vuxna rökte cigg på den här tiden. Och att vi inte hade nån AC. Det gick jättebra.
Sen var jag där en gång när jag var 19 eller 20. Då bilade vi med. Det var Pappa, min Styvmamma, syrran, lillebrorsan och jag. Minsta lillebrorsan var också med men han var precis nygjord och låg i min Styvmammas mage så hon mådde illa som fan hela vägen. Jag är inte jätteavundsjuk på just den grejen. Vi satt väl lite mer fastspända. Och det finns diabilder på mig där jag ligger och solar toppless i lila bikinitrosor som matchar min illande vita hud väldigt illa.

Jag var helt övertygad om att vi INTE skulle bila i alla fall. Dels för att jag är den enda som har körkort i vår familj och dels för att jag gillar att flyga. Men några människor, som jag tycker är kloka och trovärdiga, övertygade mig om att det är skitkul att bila. Och så slog det mig att om min farsa kan köra 400 hundra mil helt själv och det finns en massa andra familjer där pappan i familjen kan göra det så VARFÖR SKULLE INTE JAG KUNNA?! Dom kör väl inte med snoppen eller?
Eller gör dom det? Då ska jag minsann köra med snippan till Italien och tillbaks igen.

Sen nånstans längs vägen beslutade vi oss även för att riktigt gå all in och köpa ett tält och tälta hela vägen ner.
Och nån fånig gps skulle vi inte heller ha. HA! Hade man gps på 70-talet? Nä, det hade man inte. Man hade Motormännens europaatlas. Så en sån köpte vi och Magnus fick i uppdrag att vara kartläsare.

(det där sista funkade utmärkt efter ett par dagar när vi fått kläm på hur saker och ting funkade och Mr Kartläsare inte längre led av grav Jetleg och sömnbrist efter att ha vart på turne i Japan i 10 dar.)

Ok. Så åker vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar