Dear karma, I have a list of people you missed

torsdag 11 juli 2013

Äntligen framme!

Oj oj oj vad gött det var att sova i en säng igen sista natten på vägen. AC och mörkläggningsgardinger gjorde att man sov som en död.

Vi hade som tur var satt klockan annars hade vi sovit där än. På med lite kläder och ner och äta en fantastisk hotellfrukost. Vi snackar ett helt bord med olika kakor. Barnen trodde inte det var sant. Viggo undrade om det var ok om han tog HELA rulltårtan. Och jo, det hade han väl kunnat få, sa jag, men man gör liksom inte så. Oskrivna regler va. Dom nöjde sig med varsinn bulle, varsin jätte croissant. Och några mackor med nutella. Viggo lyckades smeta in hela armarna med nutella och ställde sig sen, i sitt sockerrus, bakom en skir gardin och gjorde nån slags pantominteater. Nothings says it´s time to leave mer än sånt.

Sista milen kändes som att vara ute och söndagsköra lite. Vägen blev lite mindre DÖDEN och precis i tid för check-in rullade vi in på semesteranläggningen Riva del Sole. Åh vad härligt det var! Tänk att vi klarade det! Och att vi hittade (sista milen var lite av en klurig kamp för både den som körde och den som läste karta. Italiens landsbygd är fan ingen lek. Men vi fick se en fantastiskt rolig grej när vi körde upp för ett skitsegt berg och körde förbi några som var på cykelsemester på en tandemcykel. Förmodligen det sista det paret gjorde tillsammans. Ibland när vi kände oss lite galna över att ha bilat med tre barn ända till Medelhavet så skojjade vi lite över hur jobbigt det hade vart att cykla.) Och tänk! Vår bokning gällde! Vi hade en lägenhet som väntade på oss!
(Man tror ju alltid att det ska visa sig att man bokat fel när man väl kommer fram. Eller att man inte är bokad alls. Eller hur?)


Sen var det semester i en hel vecka. Med betoning på semester. Vi sov länge om mornarna. Ja till och med Myra gjorde det. Den släntrade Magnus iväg och köpte frukost som vi åt på uteplatsen. Sen släntrade vi iväg och badade. Mest badade vi i saltvattenspoolen som tillhörde spaet. Ja. Det finns ett spa. Ni hör ju. Jag och Myra hängde en del på gräsmattan intill poolerna. Där var det skugga och man kunde ligga och ha det gött på stora sackosäckar. Sen gick vi hem och käkade lunch. Tog en lång siesta. Sen badade vi lite till och åt glass i baren. Bakom baren fanns bord där man hade utsikt över havet. Det fanns en låg mur där Myra gillade att gå runt och pilla med grejer. När storbarnen ätit upp brukade de dyka ner i sanden och kana runt på alla fyra och leta snäckor.

Ja. Semester.

Det finns en väldigt fin lite by intill dit vi gick några gånger. Annars gjorde vi inte ett skit mer än sola och bada och läsa böcker. Och ja, några spelade en del Minecraft med förstås.

Jag kan verkligen rekomendera det här härliga stället. Och ja, jag har nog lite drag av nån bokstavskombination så jag kan tänkta mig att åka dit igen. Hehe. Jag gillar att det både finns strand och pool och en fin by intill. Det var många svenskar där men jag trodde faktiskt det skulle var fler. Det var mest italienare som var där verkade det som. Jag gillar även att man har sin egen lägenhet och sköter sig själv. Att man kan laga sin egen mat och gå till resturangen om man vill. Lägenheterna är väldigt enkla men här finns precis allt man behöver för att överleva i en vecka eller två. Det som är allra allra bäst är nog att det luktar så fantastiskt gott från pinjeträden. Ni vet när solen skiner på tallbarr en hel dag. Gånger tusen. Underbart! Jag åkte direkt hundra år tillbaka i tiden när jag steg ur bilen och kände igen doften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar