Dear karma, I have a list of people you missed

måndag 10 januari 2011

Nytt år, ny ordentlig människa

Shit vad ordentlig jag har varit idag.
Jag har skrivit klart ett skoljobb som ska vara inlämnat nästa vecka, jag har ringt bilprovningen och kollat när bilen skulle besiktas för jag hade slängt pappret när räkningen som satt på vart betald, jag har laddat ner en ny e-legetimation och sökte csn-lån för nästa termin. Och som grädden på moset så har jag vart på bibblan och lånat första boken till nästa kurs. En och en halv vecka innan kursen börjar.

Jag upptäckte på vägen hem att universum belönade min ordentlighet med att låta mig läsa jordens antagligen tråkigaste bok. Aka första boken på nästa kurs. Den handlade om hur man skriver riktigt tråkig akademisk text så man ska bli godkänd på sin universitetsutbildning.

Jag munkräktes lite bara jag bläddrade lite i den och försökte tänka positivt att det är ju såklart jättebra att kunna det där ordentligt. (Det hjälpte sådär.)





Det var väl en himla tur ändå att jag, när jag lånade boken var iklädd leopardmönstrad fuskpäls och blått nagellack. För att väga upp det lite.

Det känns ändå som det är en bit kvar till fullkomlig balans. Jag måste nog svära riktigt jävla fittmycket (när barnen har lagt sig) och läsa nån riktigt dekadent fanfic i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar