Dear karma, I have a list of people you missed

söndag 3 april 2011

Man man minns

Idag är det söndag och Matilda har bestämt att vi alltid ska äta tacos på söndagar hemma hos oss.

(Jag gillar att hon tänker lite utanför boxen och vill ha söndag som tacodag istället för fredag som alla andra gör.)

Idag hade vi inga tacogrejer hemma så vi tog en promenad hela familjen bort till sunk-willys. Matilda åkte först på sin sparkcykel, fåglarna kvittrade och det var lite lite vårigt i luften.

När vi kom hem så passade vi på att gräla lite, Mangan och jag för att allt var lite förjävla harmoniskt. Och för att jag bad att få slippa tacokryddan. Jag tål inte den. Eller om det är spiskummin som är i tacokrydda. Mangan muttrade lite över det, men sen var det som att han kom på hur det är med min mage och tacokrydda. Eller om han mindes hur illa jag fes i två dagar efter att jag åt det sist. Så jag slapp tacokrydda, antagligen berodde det på hans egen självbevarelsedrift. Det är inte så nice att bo med någon som måste fisa ur sig såna fisar.

Men sen så satt vi där och slabbade med våra tacos och så kom jag på att när jag var liten så åt jag och min pappa alltid spagetti och köttfärssås på onsdagarna. Det var våran kväll helt och hållet. Mamma stod inte ut med hur vi sölade när vi åt spagetti så vi fick passa på när hon jobbade kväll. Det gjorde hon på onsdagkvällarna. Min pappa gjorde världens godaste köttfärsås. Den var stark som fan och sölig. Det var härligt.

(jag gillar inte tacos. Krydda eller ej. Jag förstår mig inte riktigt på det, man blir lixom inte mätt och så äter man alltid en sån där jävel till och så blir man skitskitmätt och mår dåligt.)

Vad minns du för mat när du var liten? Och pallar din mage med spiskummin? Och blir du mätt av tacos? Please tell me!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar