Dear karma, I have a list of people you missed

lördag 23 april 2011

Kära dagbok, långfredag 2011

Idag fick jag lite krupp. Det kommer alltid en stund i stugan när man drabbas av lappsjuka och vill hem och duscha och se på tv och kolla facebook.
Ungarna hade varsitt bryt igår, det gräts efter Cartoon Network och vad det nu var.

Idag känner jag hur jävla idiotsmutsig jag är. Jag känner tillomed själv hur jag luktar. Men efter att ha dragit upp lite vatten ur brunnen med hinken på pinne och värmt på spisen och blaskat av mig det värsta så är livet rätt fint igen.

Brödet är slut och barnen har på något vis snokat reda på att det är fredag och dom har börjat tjata om chips redan på morgonen. Typ innan vi gått upp. Jag vet inte hur dom gör det.

Så vi får packa in oss i bilen och åka in till Mellerud. Viggo börjar direkt tjata om att han vill ha en pilbåge. Det kommer inte att hända. Mest av den enkla andledningen att Matilda är prickig som en smittsam korv och måste sitta kvar i bilen. Och det blir inte lätt att få till det om hon får reda på att det ska köpas leksaker. Och vi ska inte köpa några leksaker.

Viggo står och fingrar en stund på olika tårtljus och verkar ha fått sitt leksaksbegär tillfredställt.

Vi köpte lite mat, chips och varsinn glass som vi äter i bilen eftersom dom verkar ha monterat ner lekplatsen bakom hemköp.
När vi åker iväg så backar jag ut på gatan och kör. In lång bit. På fel sida gatan. Har aldrig fått en sån total blackout. Jag märker att folk på trottoaren tittar konstigt på mig där jag kör fram. Och jag hinner tänka att folk ska då alltid glo på en i Mellerud innan jag kommer på att jag nog kör på vänster sida. Jag kör snabbt över på rätt sida och upptäcker att även den känns fel på nåt sätt. Herregud. Jag behöver civilisation.

Resten av dagen hänger vi i trädgården. Viggo hjälper mig med rabatterna och Matilda sitter och surar som en tonåring i bilen. I 1,5 timme. Det kommer bli fint när hon väl blir tonåring... Not.

Men sen äter vi chips och spelar UNO på trappan och allt blir rätt bra ändå.

Dagens wildlife-

- Mamma, du har en spindel på din kind.

Jag skvätter i panik iväg spindelfan så den hamnar på Viggo istället. Total panik och förvirring i ca en minut.

Just det. Glömde att säga att dagen började med att Viggo hade kissat på sig igen.
Och sen hann när jag fått på honom hans sista rena brallor så sket han ner sig på vägen ut till dasset. MEN även det löste sig till slut.

2 kommentarer:

  1. Jag skulle åka igenom en rondell i Mellerud för ett par veckor sedan. I rondellen fanns redan en gubbe som krypkörde sin bil i ungefär 2 km/h...
    När han ska svänga förbi mig STANNAR HAN, mitt framför bilen och stirrar en lång stund innan han fortsätter åka.
    Snacka om att jag kände mig utomsocknes...

    SvaraRadera
  2. Hahahahaha!! Då fattar du varför jag inte tyckte det var så konstigt att folk glodde på mig när jag körde på fel sida vägen...

    SvaraRadera