Dear karma, I have a list of people you missed

lördag 23 april 2011

Kära dagbok, skärtorsdag 2011

Hej hej hallå dagboken.

Dagen började med att Viggo hade kissat på sig i utdragsoffan. Rummet var svinkallt och jag fick blaska av honom med tvättlappar. Som även dom var iskalla av att ha legat i ett iskallt rum.

Men det rättade till sig det med. Ungen blev hyfsat ren, fick värma sig i min säng, jag fick igång lite eld i kaminen, knackat loss isen på vattenhinken (ursäkta, det där var Raskens Ida som skrev tror jag) och så fick jag kaffe och ungarna mat.

Dagen flöt på fint. Vi gjorde nya rabatter, spelade spel och mitt enda samtal jag hade, live, med vuxna människor var när jag glatt kommer ut ifrån dasset och upptäcker att det precis går förbi fyra festglada människor på vägen. De har festliga kläder och varsitt glas i handen. Glaset ger dom antagligen mod att ropa ett glatt "Hej hej!" till mig. Och så skrattar dom jättegott.
Jag kan inte göra annat än att ropa hej tillbaka och:
" - Här kan man inte ha någonting hemligt!"
Vilket fick dom att skratta ännu mer. Jag bjöd på det.

Dagens wildlife- När jag går ut genom dörren och precis har ringt mamma så står det världens största älg på åkern. Väldigt långt bort, typ vid snurran men den står där och är enorm. Och fast att vi är så långt ifrån varandra så ser den att jag ser den så den vänder och går in i skogen igen. Hajja att den är stor!
Sen när jag ska sova så dyker musen upp som Majros har släpat hem och som vanligt inte tagit död på. Jag hade hoppats att den hittat en väg ut, eller dött lite fint i nåt hörn. Den har inte det. Det tjuter och skriker och jag skriker lite tyst för att inte väcka barnen. Till slut lägger den sig och spelar död framför katterna och jag lyckas få upp den på en sopskyffel och slängt ut den utanför. Jättepärs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar