Dear karma, I have a list of people you missed

lördag 26 november 2011

Svåra existensiella frågor

I bilen.

- Mamma. Tror du att jesusbarnet har funnits och så?

- Jo.... Alltså jag tror nog att det har funnits någon som hette Jesus och sådär men jag tror nog inte att han... att han var guds son och såna där grejer.

- Nä, det tror inte jag heller mamma, som det var på julkonserten jag var på.

- Nä just det.

- Jag tror inte att det var så mamma, sådär att dom fick jesusbarnet i en gåva och sånt.

- Nä, vi tror ju på olika saker här i världen. Så är det ju.

- Ja.

- Men du Matilda, vet du vad jag tycker är viktigast?

- Nä.

- Att man alltid låter alla tycka och tro det som dom gör, du vet. Utan att säga att det är löjligt bara för att dom inte tycker samma som en själv. Förstår du mig?

- Ja.

- Va bra.

- Som till exempel så tror Nikita fortfarande på tomten och det får hon göra om hon vill.

- Eh... ja, just det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar