Dear karma, I have a list of people you missed

lördag 12 november 2011

Samtal mellan makar

- Du... är du sur för nåt eller?

- Nä...

- Ok. Men du verkar lite sur och så där.

- Det är jag inte.

- Ok. Men du ser sur ut och så har du en fet rynka mellan ögonbrynen.

- Men jag får ju aldrig vara ifred. Och spela bas.

- Nä nä då.

Två timmar senare.

- Nu är jag glad igen.

- Men du var ju inte sur.

- Nä. Och nu är jag glad igen.

- Va bra.

- Jag bara kände att jag hade kämpat hela veckan med allt och så fick jag inte ens ta det lite lugnt på helgen. Men nu känns det bra när vi har städat bilen och storhandlat.

- Va fint.

- Igår var jag så trött så trött och inte fick man somna framför tvn. Det var bara en massa tjat, sätt dig upp. Vakna, vakna.

- Men det var ju faktiskt du som hade hyrt den där filmen och jag vägrar sitta uppe och titta på en film som du har hyrt som du somnar ifrån. Speciellt om den var helt äckligt.

- Ja, den var inte så bra faktiskt. Förlåt.

- Nä. Det var tur att vi kom på att vi kunde spola förbi tortyren.

- Ja. Det var smart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar