Dear karma, I have a list of people you missed

fredag 11 november 2011

Dagens höjdpunkter

Utan egentligen inbördes ordning.
(nummer 3 kan vara bäst faktiskt)


1. Jag borde ha åkt till Centralbibblan och kanske kanske fått tag i det enda referens exet av boken vi ska ha läst till på måndag eftersom adlibris inte fått tummen ur röva och skickat boken till mig än. Men eftersom det var barn och katter och en alldeles för spännande bok i min säng i natt så var jag så dödens jävla trött. Så jag gick och la mig istället och tänkte att jag borde vara värd att bokpaketet skulle komma idag.
12.36 vaknade jag av ett sms att böckerna låg på tobaksaffären.
Lyckan står den djärve bi.

2. Jag gick upp, värmde soppa till lunch och drog igång datorn för att kolla på föreläsningen på internet. Allt som dök upp var ett felmeddelande. Och det var liksom ingen idé att hoppa på bussen till stan och se föreläsningen på riktigt. Den gick liksom inte att pausa. Så jag tog en kopp kaffe och läste ut boken istället.

3. Jag kom på att jag skulle värma en pannkaka till efterrätt och käka till kaffet. När jag öppnade micron stod där en kvarglömd godispåse från Matildas skattjakt på hennes kalas.

4. Precis när jag skulle hämta barnen med bilen så ringde Matildas kompis mamma och frågade om hon fick ta med båda tjejerna hem en stund. Det fick hon såklart. Istället fick jag en promenad till Viggos förskola. I solen.

5. Fredagschips och Aftonbladet Plus. Det behövs väl inte gås närmare in på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar