Dear karma, I have a list of people you missed

torsdag 10 november 2011

Dagens... dagens?

Jag sitter på 16 bussen in till stan. Klockan är väl typ halv ett på dan och bussen är halvfull.
Eftersom jag "sprungit" sista biten till bussjäveln så har jag fått gå på genom dörren längst bak och hamnat på sätena nästan längst bak.

(och springande brukar inte vara min grej men nu har det blivit mer och mer intressant kan man säga på ett skumpande vis, men nog om det)

I höjd med Sahlgrenska hör jag det.

* Snipp, klipp, land. Snipp, klipp, land*

Jag hinner tänka att det där, det låter precis som när man klipper naglarna. Och så vänder mig lite lagom om och ser att ja, det stämmer, det sitter en snubbe längst bak och klipper naglarna.

Hur tänkte man här? Om man är på väg in till stan halv ett på dan så måste han väl för helvete hunnit göra det hemma. Och om han nu hade nagelklipparpanik och tog med sig nagelklipparen så borde han väl kunnat gått in på dass på jobbet och gjort det där.

Men man får väl va glad att det är höst så han inte gick på tånaglarna med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar