Dear karma, I have a list of people you missed

lördag 11 augusti 2012

På Arken zoo jobbar det en riktigt god människa

Denna månaden är inte den rikaste månaden på året om man säger så.

Alltså, jag har så jävla dålig föräldrarpenning så det är inte ens nån mening med att ta ut nån. Så just nu lever jag på min man mest. Det är väl rätt ok. Men helt plötsligt ska simskolan betalas och sophämtningen för stugan och en p-bot för en bil man egentligen har sålt men posten slarvade bort papprena och så är det dom vanliga räkningarna på en halv miljard. Det räckte inte ens min mans feta psykologlön till.

Och jo, vi hade väl haft mer pengar nu om vi snålat lite mer hela sommaren men nu ville vi inte det utan det var gött som fan att käka glass hela tiden och åka runt och bara öööösa in och ut soppa i bilen och handla slarvig mat varje dag istället för att storhandla och bo på hotell och ha sig. Så nu får man sota för det och äta nudlar och i stort sätt leva som innan man fick en man med fet psykologlön.

Nu tog ju då kattmaten slut.
Om vi köper skitbillig skitmat till katterna på ica så får dom kristaller i kissblåsan och det blir dyrt som fan när man måste åka till Blå stjärnan akut på helgen och fixa det.
Jo, jag vet det av erfarenhet. Gör inte om det.

(och synd om katten.)

Så idag åkte jag till Arken zoo i sisjön där jag brukar köpa kattmat. Det blev inte den stora 10 kilos säcken för 600 spänn idag. Istället stod jag och pillade på lite mindre påsar och försökte räkna ut om dom skulle räcka tills barnbidraget kom. Där fanns en billigare sort minsann. Jag tog den och gick till disken.

- Jo alltså, är den här ok för katter med kristall i urinen- probem?

- Jo alltså.... (lång utläggning om kristaller och kattmat och sånt där.... jag besparar er) så köp du den. Du vet att det blir billigare ju större påse du köper.

- Ja. Eh... jo... alltså... jag är lite snål för jag har just nu så himla dåligt med pengar.

En kort tyst stund infinner sig.

- Jaha.

- Alltså, jag är mammaledig och ja, jag tänkte bara köpa en liten påse som får räcka till jag får pengar.

- Men du. Jag kan ordna så du får en påse gratis.

Sen gjorde hon det. Hon tog fram en rabattkupong under disken, jag skrev på mitt namn och lämnade min e-mail till nåt företag som tillverkar kattmat och fick en påse helt gratis.

Fantastiskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar