Dear karma, I have a list of people you missed

torsdag 2 augusti 2012

Never park next to a white van

Det finns saker som folk har sagt som hänger sig kvar.

En gång för tusen år sen så såg jag ett avsnitt av Oprah som handlade om kidnappningar. Det satt en stackars brud med i programmet som blivit indragen i en van och kidnappad och blivit förjävla illa behandlad av nån psykopatic maniac som antagligen senare fick möta sin skapare med hjälp av en giftinjektion som straff. Men iallafall. Bruden grät såklart och berättade och Oprah lyssnade och lipade så tårarna rann. Jag åt väl som vanligt rostmackor och glodde från min soffekrok.

Oprah avslutade allting med de bevingade orden:

"- Never park next to a white van."

Det har satt sig fast. Varje gång jag parkerar så aktar jag mig för att parkera brevid en van. Man vet ju faktiskt inte.

Fan ta dig Oprah Winfrey.

Om man säger orden WHITE VAN liksom upp i näsan så låter det väldigt roligt. OWHITE VÄÄÄN.

Vi har av nån skum anledning kört runt hela sommaren och sagt så. Hela min familj. Ungarna med som inte har en aning om vad vi snackar om.

Ja. Nu vet ni det.

Parkera aldrig intill en vit van.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar