Dear karma, I have a list of people you missed

söndag 11 december 2011

Rafflande lördagskväll

20:35 Unge nr 1 bönar och ber att få gå och lägga sig

20:55 Unge nr 2 bönar och ber att få gå och lägga sig

21:30 Så mycket bättre är slut, Pappan slår över till Dantes Peak som går på tv3.Följande dialog äger rum:

- Dantes Peak på trean. Det är nåt för dig va? Katastroffilm med en vulkan.
- Jamen eller hur?
- Det står jättebra i tidningen här för dig: "Innehåller filmhistoriens mest seglivade jycke".
- Ja. Perfekt.
- Vad hette den där filmen som gick härom veckan som du fulgrät så till?
- Marley och jag...
- Herrejävlar vad du lipade.
- Ja. Jag vet. Jag grät så att jag LÄT till o med.
- Hehehehe....


21:45 Pappan sover stenhårt, Mammans stressnivåer börjar nå katastrofala höjder.

22:00 Mamman har slutat titta på klockan och koncentrerar sig istället stenhårt på zappandet:

Vulkanberget håller på att explodera när alla är instängda på skolgården - zapp - Nobelfesten - Intervju med Anders Borg - zapp- Peirce Brosnan och Linda Hamilton åker bil genom en flod och alla broar har gått åt helvete - zapp- Nobelfesten, jättetråkig gubbe blir intevjuad - zapp - Barnen har själva tagit bilen för att åka upp till farmor på höga berget för att rädda henne men dom ser inget för det regnar så jävla mycket aska - zapp- Nobelfest, ÄNNU tråkigare människa blir intervjuad - zapp - Barnen och farmor och Pierce och Linda åker båt över en sjö men vattnet har förvandlats till syra och båten fräts sönder- ZAPP! - Nobelfest- fulaste, jag menar "vackraste" klänningen utses av nån fånig brud - ZAPP! Barnen, Pierce och Linda (minus farmor som antagligen ligger i syrasjön och fräts upp värre än min halsbränna just nu) åker över lava. Bilen börjar brinna - ZAPPPP!!!!! Nobelfest. Man väntar på dansen. Min hjärna stängs av.

23: 55 Jag vaknar på soffan. Det känns oerhört sent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar