Dear karma, I have a list of people you missed

lördag 17 december 2011

Må du brinna i helvetet

Igår åkte jag 16bussen hem som vanligt så långt den kan åka åt ena hållet. Jag och min foglossning satt så stadigt vi kunde på pensionärsplatsen längst fram vid chauffören. Jag klev på bussen och kände mig lite julsnäll så jag bestämde mig för att inte bry mig om att idiotjäveln som körde, körde som en riktigt idiotjävel. Det var inte bara det att han gasade och bromsade så man flög runt som en vante- han skrek även åt bilar som han tyckte vara i vägen. Typ: - JALLA JALLA KÖR FÖR FAN.
I don´t blame him. Jag skriker liknande saker när jag försöker ta mig fram i stadstrafiken.
Han använde även tutan flitigt vilket imponerade på mig- jag önskar ofta att jag använde min tuta lite mer. (helst på alla dumma jävlar som tror att dom syns när dom är ute och går i mörkret utan reflexer och tycker det är en superbra idé att bara gå rakt över vägen hur som helst utan att ens titta sig om... men det är väl en helt annan blogg kanske...)

När vi kom fram till Marknadsgatan var mitt julsnälla slut. Idioten som körde parkerade med en tvärnit på fel ställe, slet åt sig micken och vrålade nåt som tyvärr bara hördes utanför bussen. Sen vände hans sig om till mig och skrek:
- Du måste gå aaaaav här!!
- Va?! Går du inte hela vägen upp för backen?
- NEJ!!!! DET KOMMER EN ANNAN BUSS HAR JAG SAGT!!!
- URSÄKTA MEN DU BEHÖVER VÄL INTE VARA SÅ SUR! Man hör faktiskt inte vad du säger utanför bussen när du pratar i den här micken!

Sen tog jag min numera rätt imponerande kroppshydda och vaggade av bussen så värdigt jag kunde. När jag gick förbi bussen så ser jag busschaffören gå genom bussen och vråla på alla som sitter kvar att dom ska gå av.

Här kände jag att min goa julkänsla var borta. Jag hade suttit och tyckte lite synd om den stressade idioten och önskat honom ett långt jullov. Men nu. Nu var det slut.

SÅ du, idiot, som körde 16bussen vid ett-tiden igår på dan. Må du brinna i helvetet. Det önskar jag dig.

Nej förresten, jag önskar dig att du hamnar i helvetet. Och i helvetet får du köra buss. För alla evighet. Amen.

2 kommentarer:

  1. Nu skänkte du mig en smula pre-jul glädje. Tack du kloka!

    SvaraRadera