Dear karma, I have a list of people you missed

fredag 23 december 2011

På parkeringen utanför Willys i Sisjön kl 9:35

- Hallå! Jag backar nu, så du kan väl flytta dig så jag inte kör på dig.

En tant som parkerat mitt imot mig hänger halvvägs ut genom rutan på sin bil.

- Ooookeeeeej...

Jag flyttar mig och min kundvagn så vi står bredvid min bil istället för alldeles precis bakom.

Tanten backar. Och backar. Och backar. Så hon här precis framme vid min kundvagn. Sen backar hon 30 centimeter till. Jag och vagnen backar vi med. Är glad för 2 saker:

1. Att hon ändå varnade. Det där tricket med att backa lite, ratta, köra framåt, ratta och backa det sista verkade inte ha funnits att lära sig när hon tog körkort år 1847.

2. Att hon inte backade helt, helt, rakt bakåt. Då hade hon backat 30 centimeter in i min bil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar