Dear karma, I have a list of people you missed

lördag 31 december 2011

Intressanta iaktagelser senaste tiden:

Utan inbördes ordning:

* Tjejen som gick runt i kjol men utan strumpbyxor igår. Ok, INNE på Willys var det väl inte jättekallt. Men jag vet inte. Kanske tyckte hon att det känns ok att gå runt barbent när det är 1 plusgrad. Jag tycker det då INTE. Och när jag gick nära och glodde lite extra på hennes ben för att se ifall hon kanske hade bruna tunnstrumpbyxor på sig så såg jag att benen verkligen var bara. Och de var dessutom röda av köld och alla hårstrån stod rakt upp.

* Julgran från första advent.
(jag vet, det är en lite sen spaning men ändå...)
Sen NÄR börjar man ta inte granen tre veckor innan julafton?
Vad har jag missat? Nåt viktigt julstatment för iår eller har folk alltid tagit in granen så där tidigt som iår?

Jag säger bara EN sak om det här: Det ligger antagligen en jävla massa granbarr överallt i stan, inne hos folk, för jag ser då inte en enda gran som är utslängd än.

* Den Vidrigaste Platsen På Jorden just nu.
Nä, det är inte Martyrtorget eller Anywhere in nordkorea. Det är McDonalds på Frölunda Torg under pågående mellandagsrea.
Just saying.
Har du inte damp när du går in där så har du det när du går därifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar