Dear karma, I have a list of people you missed

torsdag 22 december 2011

Makten man har som bloggare:

När man går på julbord med sina jobbarkompisar så är alla sketrädda att allt som säger ska hamna i bloggen.
Ni behöver inte vara oroliga den här gången.
Speciellt inte eftersom jag gick hem kl 11 och det starkaste jag drack var en lättöl. Om jag gått vidare uppför Anenyn så vetifan. Det är bra att ha en nykter observatör om planen är att skriva om VadSomVerkligenFolkGÖR-på fyllan, jag menar personalfester.

Fast jag känner det lite som att jag var ute skitsent eftersom vi var sist kvar på stället och serveringspersonalen var uppe en efter en och sjöng (glatt och falskt) med pianisten. Det ända som fattades var slipsar runt pannan. Jag försökte hetsa Hootan lite men han var helt nykter förstod jag sen. Typiskt.

Men.
Om ni undrar så var alla precis som vanligt. Lika knäppa.

Det knasigaste som hände var nog att chefen stod bredvid mig i baren och beställde en "Likadan" som mig när jag köpt min lättöl. Hon såg bara en öl och ett mycket lyckligt ansikte på mig. Sen pratade vi lite om min graviditet. Och så upptäckte hon att det visst var lättöl jag köpt och ändrade sig snabbt som fan, gapskrattade och anklagade mig för att ha lurat henne. Ja, man får va med liksom.

Puss på er kära jobbarkompisar! Ni är ändå bäst! Jag är så glad att jag har er fast jag inte ens jobbar längre.

1 kommentar:

  1. Är glad att he dig med kära vän<3

    Puss Becka

    SvaraRadera