Dear karma, I have a list of people you missed

måndag 6 juni 2011

Samtal mellan makar

Jag ligger på sängen och luktar i en tom plastgrej som det legat Hubba Bubba i.

- Fan vad gott det här luktar! Hubba Bubba alltså...

- Ja, Viggo hittade den på gården.

- Sniff sniff sniff...

- Jag ska fisa i den nån gång så får du lukta på fislukt istället för Hubba Bubba-lukt.

- Tack.

- Hehehe... *nöjt skrockande skratt*

- Fan Hubba Bubba alltså. Det var så sjukt gott!

- Ja. Det verkar ha varit en jättelång tuggummigrej inne i den där. Man hade ju stoppat i sig allting. Man gjorde alltid det. Först tog man en bit och sen en till och helt plötsligt hade man hela paketet i munnen.

- Ja. Och så satt man alltid i baksätet på någon kompis förälders bil och smaskade.

- Gjorde man?

- Jag gjorde tydligen det...

- Åh! Jag minns en gång! Så var jag på den vanliga kiosken och skulle köpa godis, allt var lite halvtrökigt sådär och DÅ!! Då såg jag...

- Vänta jag vet vad du ska säga nu! Det var Hubba Bubba med Cola smak?! Visst har jag rätt?!

- Ja! Och PÄRON! Grönt Hubba Bubba med päronsmak!! Och jag blev så exalterad så jag cyklade hem och bara skrek att det hade hänt nåt helt fantastiskt. Det fanns 2 nya smaker!! Men jag fick väl inte riktigt den reaktionen jag hade tänkt mig. Så jag cyklade tillbaka och handlade till mig själv.

- Vadå, vad menar du? Köpte du inte första gången? Du cyklade hem först för att berätta?

- Ja, jag blev väl så jääävla till mig antar jag. Eller så skulle jag hämta mer pengar kanske.

- Mmmmm. Kom det inte laktitssmak sen oxå?

- Nä?! Gjorde det? Jag minns bara att det fanns dom vanliga, röda och rosa- Hallon...

- Just det! Hallon fanns med! Dom hade jag glömt.

- Och så Cola, och päron, dom var gröna. Och så kanske det kom blåbär sen.

- Åh... Hubba Bubba...

- Ja, dom var så mjuka och härliga...

- Ja...

- Äta tuggummi med socker i. Det gör man inte så ofta nuförtiden...

- Nä...


Nån som minns fler Hubba Bubba- smaker?

Big bubbles- no troubles

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar