Dear karma, I have a list of people you missed

onsdag 1 juni 2011

Hur man vet att man är riktigt uppjagad när man ska skriva tentan

Man kommer in i salen, tittar sig förvirrat omkring, går till en plats som ser lite ledig ut och frågar tjejen som sitter näst längst ut:

- Är denna platsen ledig?

- Ja, men det finns en här inne i mitten om du hellre vill sitta där.

(och man hör sig själv säga):

- Nja... jag sitter nog gärna här ute på kanten... det känns som att jag kommer behöva springa ut och spy lite då och då...

Och när man ser minen på tjejen som ska sitta bredvid än så inser man att det är helt fel svar.

- Alltså, jag är inte magsjuk eller så, det bara känns som jag ska spy för jag är så uppe i varv.

Sen sätter man sig och plockar upp sina grejer och studsar i stolen och när ens klasskompis, som sitter längst bak, reser sig och viftar med en av kursen böcker och bekänner att hon har den där och läraren ber henne lägga den vid väggen, intill väskorna så hör du dig själv säga högt:

- Men Maral! Vi hade ju bestämt att vi skulle skicka runt den i smyg ju.

Sen kommer tenta och man trycker i sig en snickers och en kaffe som man köpt på Kinesen så att man får så mycket socker och koffein i blodet att man skriver tentan på 1 timme och 20 minuter fast att man har 4 timmar på dig. Och man får nervösa nervryckningar i ögonbrynet.

Och med MAN i den här texten menar jag mig själv. Fast det kanske var självklart.

Vad har man för problem när man får ett desperat behov att skämta när livet är lite jobbigt? Nån som har en bra diagnos?

Jag vet att jag inte är ensam. Följande utspelade sig också:

Tentaläraren: - Har närvarolistan gått runt nu?

Vi: - Ja!

Någon viftar med pappren.

Tentaläraren: - Har alla skrivit på?

En tjej i mitten: - Nä!

Tentaläraren: - Varför det? Kom du sent?

En tjej i mitten: - Nä, jag stod inte med på listan.

Tentaläraren: - Stod du inte med på listan.

En tjej i mitten: - Nä.

Tentaläraren: - Går du inte kursen?

En tjej i mitten: - Nä. Jag gör OMTENTA! Så nu vet alla det här inne!

Hela salen asgarvar.

Jag är inte ensam alltså. Och när jag skriver En tjej i mitten så menar jag samma tjej hela tiden om det inte var glasklart.

Nu kära vänner, är det Sommarlov, Sommarkurs, Sommarlov, Sommar och Sommarjobb... Sommarstuga? Sommarkatt? Nåt mer trevligt på sommar som jag glömt?

3 kommentarer:

  1. Ha ha! Skönt att höra att det är fler än jag som går igenom livet något förvirrad!

    SvaraRadera
  2. Det är jätte kul, mindre jobbigt och mycket härligt att ha en som är just som DIG i salstentan och hela 3 terminer förutom svenkan. Så börjar man skratta och slapnar av. Ha en härligt sommarlov Lotten :)

    Puss och kram
    Maral

    SvaraRadera
  3. Oskar Kristenssonjuni 01, 2011

    Mitt sommarlov har också börjat nu! :)

    SvaraRadera