Dear karma, I have a list of people you missed

fredag 17 juni 2011

Mer tjuvlyssnat

Du, tjejen som satt bakom mig på tåget igår.

Jo, jag håller med din mamma om att du kanske ska gör slut med din kille.

Det verkar jättejobbigt för dig att pendla till honom i stockholm varje vecka. Och det där du sa om att han är så osocial för att han suttit inne i 11 år, större delen av tiden på isolering, säg det ett par gånger till högt för dig själv så får du se hur det låter på riktigt.

Och jag tror inte alls att du bara behöver ha såna killar som är som han. Vet du, det finns faktiskt snälla killar där ute med. Som inte gör dig uttråkad - jo, jag vet det av erfarenhet. Man behöver inte hänga med dom som är galnast och gör värst grejer för att bli lycklig. Fast man måste kanske bestämma själv först hur man vill ha det. Jag har svårt att tro att man hinner det om man pendlar varje vecka...

Och det där med att ni ska ut och resa en långresa ihop... Alltså, jag Tror inte att du kommer få ihop pengar så det funkar. Inte så länge du (pendlar till stockholm varje vecka), tycker att du måste köpa kläder istället för att betala dina räkningar (fast att du säger med sån inlevelse att du ju tycker om att handla), om du har lånat typ 10 000 av din pappa och dina närmaste bara den här månaden ( obs, min något grova huvudräkning, det kan vara mer eller mindre pengar, du sa inte hela summan för sig) och det hjälper inte till att du redan har tagit ut 5 tusen spänn på din nästa lön...

Ta dig samman tjejen. Man får inte så jävla mycket roligare än man gör sig...

Eller som Nikki Sixx säger:
"There´s nothing like a trail of blood to find your way back home"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar