Dear karma, I have a list of people you missed

fredag 17 juni 2011

Hårfrisörskor/ pokerfejs

Häromdan var jag tvungen att göra nåt med mitt hår.

Ni vet, när man kammade Barbiedockorna när man var liten. Och dom till slut fick hår som bara lixom var nånslags torva. En torr galen torva.
Det var jag.

Och när det var nytvättat så såg jag ut som Kristina Lugn.

Jag var övertygad om att jag skulle behöva klippa mig svinsvinkort. På ett fult sätt.

Jag trodde jag hade dödat mitt hår.
Så nu är det sagt.

Jag brukade ta svinto/Barbiehåret och rulla in det inne i det håret som var närmast huvet för att det inte skulle synas hur illa det var. Och min egen klipparetjej Elenor har alltid 2 månaders väntetid för att klippa sig. Så jag övertalade min jobbarkompis Marie att göra det. Mutade med vin till o med. Det blev bra.

Det är egentligen inte det jag ska skriva om. Nu kommer jag till saken:

(skrev hon mest för sig själv för att det är mitt i natten och hon sitter på nattjobbet och håller på att somna...)

Jag blötte ner håret i duschen på personaltoan, borstade ut det värsta och satte mig framför spegeln. Marie mötte min blick i spegeln. Jag vet att hon var lite skakad av kvaliten på mina toppar. Jag vet det för att frissor är mästare på att hålla masken och när jag visade henne "sanningen om min håruppsättning" så tappade hon sitt pokerfejs.

Hon drog en djup suck och drog fingrarna genom mitt hår, som frissor gör. Och fick en hel näve hår i handen.

Panikögon mötte mina i spegeln.

- Men! Du tappar ju hår också!

- Jag vill inte prata om det!!

Då samlade hon sig och sa, som frissor säger:

- Men, det är ju så också när håret är så långt. Det blir mer i handen när det lossnar liksom. Så var det för mig också nu innan jag klippte mig.





Va sa du? Om hon räddade håret på mig?

JA! Underbart!! Hon är helt enkelt bäst!

1 kommentar: