Dear karma, I have a list of people you missed

söndag 12 juni 2011

Det är bra att göra läskiga saker ibland

En gång när jag hade varit mammaledig lite för länge så utmanade jag mig själv och åkte för att hälsa på Anna-Lena i Brighton.
Jag hade börjat tycka att det var en stor häftig grej att ta bussen in till stan så jag kände att det var dags att ...vidga.... lite.

Om ni inte kopplade riktigt så måste man åka flygplan och tåg och tunnelbana och annat läskigt för att ta sig till Brighton. Anna-Lena visste hur det kändes, hon hade blivit lika harig efter att hon fått en bebis.
- Man tror verkligen att man ska DÖ... sa hon insiktsfullt.

Jag dog inte. Fast det var väldigt läskigt. Men det var härligt att komma iväg. Och sitta på stranden i oktober och dricka öl. Och köpa en ny garderob på Primark. Alla som varit mammalediga borde få åka på en sån tur.

I morgon ska jag vara i norrland. Jag är rädd för norrland. Och jag är skiträdd för att åka natt-tåg. Nä förresten, det är jag inte, jag har åkt natt-tåg genom Indien med massa skumma indier och sovit på en hatthylla bredvid en gubbe med jätteturban. Så hur jävla illa kan det bli liksom.
Men jag är skiträdd för att gå vilse. Gå vilse är mitt mellannamn... (Fråga Frida.)
Men jag har skrivit ut kartor från Eniro där jag har målat med grön penna hur jag ska gå. Så det ska nog gå bra.

Sen är det kanske läskigt med att jag ska gå en bildkurs. Och jag kan inte måla. Eller rita. Min 6-åriga dotter är bättre en mig. På riktigt.

Och just det. Sa jag att jag ska sova hos en tjej som jag har träffat en gång i en park? För 5 år sen?

Jag ska det iaf.

1 kommentar: