Dear karma, I have a list of people you missed

torsdag 9 juni 2011

Ett riktigt brev med frimärken

Det ringde i den gamla fasta telefonen nyss. Den som har sladd och står i hörnet av vardagsrummet och bara göra väsen av sig om man råkar putta till luren och det börjar tuta som varning, som låter precis som början på en låt med Ceasars Palace. Jag har glömt vilken låt det var.

Ibland ringer den faktiskt. Då är det antingen: Min mamma, min pappa, Magnus mamma eller Magnus pappa. Eller nån som försöker sälja oss nån skit.

Nu ringde det på riktigt. Och det var en riktig vän. En såndär gammal go som vet precis allt om en så man inte behöver försöka skärpa sig ens. Vi hade visserligen precis chattat lite på fejjan och jag bad henne ringa men ÄNDÅ.

Iaf så fick vi snabbt som fan säga vad som hänt i våra liv sen vi pratade sist, tills nån kom på att hon ringde i smyg på jobbet... Och det var nog minst ett halvår sen vi pratade sist.
Men hon läser här- i bloggen så för henne känns det som att hon pratar med mig nästan varje dag. Och det är jag glad för! Skitglad!

(ibland tänker jag att det vore bra ifall alla kunde blogga så man kan hålla koll på vad man gör nu förtiden eftersom man ändå inte hinner ses. Jag vet att det bara är ett substitut för att hänga på riktigt, IRL, liksom. Men om det är det enda alternativet så är det väl iaf bättre än inget?)


Min fina vän, hon berättade att hon brukade sitta på jobbet och läsa i min blogg och skratta högt. Och hennes jobbarkompisar brukar fråga vad det är som är så roligt och så brukar hon försöka förklara att det är en gammal kompis till henne som skriver en blogg och att det är så kul. Då brukar dom fråga vem vännen är och ifall hon träffar vännen ofta.

Hennes svar blev: "- Jo, typ en gång om året. Men förr, då träffades vi typ en gång i halvåret och då brukade vi sitta på ett fik och läsa varsin tidning och inte säga ett ord."

För mig är det det som är äkta vänskap.

Men jag vet också att ifall livet skiter sig för mig riktigt illa, om jag hamnar i nån jävla soppa så att säga, så skulle jag kunna ringa till dig Jenny. Mitt i natten och jag är säker på att du hade satt dig i bilen och åkt och hämtat mig.
Och jag hade gjort precis samma för dig.

I love you! Du är bäst!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar