Dear karma, I have a list of people you missed

fredag 17 juni 2011

Norrland

Saker jag lärt mig:

* Nattåg betyder inte att folk håller sina jävla käftar stängda och sover. Och ifall tåget är sent och står still nånstans så är det en god ide att ringa alla i adressboken för att berätta hur det ligger till. Man kan oxå, ifall man har en jävligt irriterande sms-signal som säger: "you got mail!" varje gång man får sms -välja att ha det ljudet kvar på hela natten.

* Ifall nattåget till slut typ DÖR mitt i natten (och du har lyckats sova en halvtimme) så kommer det efter en ganska lång stund ett par slöa konduktörer och frågar vart du ska och när du säger vart du ska så kommer dom att berätta att du ska få åka taxi. Dom sista 25 milen.

* Ifall du då tror att taxin typ är utanför NU så är den inte det. Nej, det tar typ en timme till. En timme som är jävligt NICE att spendera i duggregn småpratandes med ett hopplösa tonåringar som varit på festival (och du kan inte låta bli att göra annat än att vrålstirra på tonårskillens extremt täta acne medans du pratar om den, jag menar Med Honom. Herregud.)

* När du sitter där i duggregnet kl 4 på natten och undrar vafan som egentligen händer med ditt liv och varför sånt här alltid på nåt vis händer dig, så kan du vara glad att det ändå bara är DU som sitter där mitt i natten och inte du och dina aptrötta ungar. Tummen upp på det!

* Ifall man blir avsläppt av taxin, halv 7 på morgonen utanför en skola där man aldrig varit, som dessutom är LÅST (och det ÖSregnar, sa jag att det ÖSregnade?), då i alla fall så är det en supersmart ide att gå till närmaste badhus och byta kläder och dricka kaffe. (obs jättebra är det även att ignorera att badhuspersonalen glor på en som att man är hemlös)

* Det är jättetrevligt att träffa lite nya människor

* Det är jättejättejättetrevligt med internetkompisar som man kan sova hos!

Och.

* Det är ganska roligt att rita faktiskt! ( det där sista trodde jag aldrig att jag skulle skriva)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar