Dear karma, I have a list of people you missed

onsdag 30 mars 2011

Utanför Strömmingsluckan och på seven-eleven

- Men du, fan vad boken tog slut fort!

- Jag vet!! Och den var ju sååå bra!

- Ja! Men jag har lånat ut den till min mamma, hon hade inget att läsa så sa jag att hon kunde få låna den fast att det var din.

- Det är ok.

- Jag tänkte det. Jag tänkte att min mamma skulle gilla den.

- Min mamma har oxå läst den. Och hon gillade den. Hon ser fram emot filmen med säger hon.

- ÅH! Det gör jag med!!

- Hej! Vad är det för skillnad på strömming och Luckans strömming?

- Det säger jag inte.

- Va?

- Jo... Luckans strömming har dijonsenap och sånt emellan sig.

- Åh, det lät gott! Det vill jag ha!

- Jag med! En sån till mig med då!

- Men ser inte du fram emot filmen då?

- Jo! När har den premiär egentligen?

- 15 april.

- Ska vi gå och se den då?

- Frågan är HUR MÅNGA GÅNGER vi ska gå och se den!

- Hehe. ja. Och frågan är hur många gånger man kan se trailern. I olika versioner.

- Ja!!

- 2 Luckans strömming var det här.

- Tack!

- Jag har förresten läst den där boken som Rob oxå ska vara med i när det blir film av den. Med Flugan regissören du vet.

- Var den bra då?

- Ja, men jättekort den med. Verkligen jättekort. Typ 200 sidor.

- Aha.

- Och jätteskum. Jag läste i en intervju att han sa att han hade skrivit på för filmen utan att ha läst boken för att det var han, Flugan regissören som ska göra den. Och ja, jag vet ifan hur man ska göra den till en film liksom.

- Han kanske behövde pengar.

- Ja.

- Så han kan köpa saker till sin hemliga tjej. Som inte är så hemlig.

- Ja. Och så kanske han var desperat att sluta spela tonårsvampyrroller.

- Ja.

- Ja. Men boken är skum. Skitskum.

- Ok. Hur då?

- Ja men alltså, det som är grejen med boken är den här killens skitskumma tankar. Det lär väl bli svårt att göra film av. Men det löser sig nog.

- Ja.

- En rolig grej är att han får sin prostata undersökt när han åker i sin limosin, samtidigt som han pratar med sin bankchef.

- Hahaha!! Ja, det kan ju bli bra på film!


Senare på Seven- eleven.

- Men du, ska vi gå och se filmen, eller jag menar är det fler som ska gå och se filmen?

- Du menar från forumet?

- Ja.

- Jag tror det. Jag tror det var nåt på gång.

- Annars får vi ha en date, du och jag.

- Ja.

- Och Magnus kan få följa med också om han vill.

- Ja.

- Tror du att den är bra då?

- Jag tror det. Jättejättebra.



Ska ni se den? Tror ni att den blir bra?

Jag är glad för att ha en lika nördig vän som jag själv...

4 kommentarer:

  1. Anneli // Benetmars 31, 2011

    Aaaaaah!
    Jag vill också ha en nördig vän, kan du flytta till Gävle?
    Klart jag ska se den *whoopwhoop*

    SvaraRadera
  2. Kan inte du flytta till Göteborg istället? Jag vet inte ens var Gävle ligger... :-D

    SvaraRadera
  3. Fast nu kom jag på att du allt är min nördiga vän redan!

    SvaraRadera