Dear karma, I have a list of people you missed

tisdag 22 mars 2011

Uri Geller har pajjat min ljuddämpare

Jag svär att det är sant.

I morses, när jag tog den vanliga turen med Matilda till skolan, hände det.
Allt var som vanligt. Vi var sena, Matilda satt där bak och var lite lagom sur, jag körde, vi lyssnade på morgonpasset och ljuddämparen morrade lite vänligt under oss. Så där som den gjort ett tag sen jag råkade knuffa till den lite med lite is som var under bilen för att Idiot-Stena som har hand om våra hus inte tycker att det är viktigt att ta bort is på parkeringsplatser.

Iallafall så var Uri Geller morgonens gäst på morgonpasset. Precis när jag står och väntar på att köra in i rondellen nere vid Kungssten så har han bett lyssnarna ta fram trasiga klockor och radioapparater och whathaveyou för att han ska laga dom. Alla ska minsann räkna till tre tillsammans och så skriker han "FONGERA!!" och alla på morgonpasset skriker dom med och jag, jag sitter där och väntar på att köra in i rondellen och tänker att- fan, det hade vart bra om han fått ljuddämparen att sluta morra sådär...

Sen blir det min tur att åka in, jag kör in i rondellen och ut igen och vid tredje vägbulan så händer det. Det vanliga morrandet från ljuddämparen är inte längre ett litet morr. Det är ett rytande. Ett ilsket jävla vrålande rytande.

Uri Geller. Ska jag skicka räkningen till dig direkt eller via Morgonpasset p3?

Tack så jävla mycket.

Not.

2 kommentarer:

  1. klippkorpenmars 27, 2011

    Du sa "fongera" på fel dialekt". Man kan ju inte säga "FÖNKA FÖR HELVETE", som jag tror du sa på Pennylaindialekt. :DD

    SvaraRadera
  2. Jaha. Fan att jag inte visste det!

    SvaraRadera