Dear karma, I have a list of people you missed

onsdag 17 augusti 2011

Norrland

Jag har vart i Norrland igen.
Den här gången var jag inte ett dugg rädd när jag åkte iväg.
Jag hade skippat nattåget så jag kände mig lite mer säker på att jag skulle komma fram.

Och så visste jag att det fanns ett helt gäng nya fina vänner där uppe.

Kan det va så att vi har dubbelgångare? Att alla har minst en människa som är precis likadan i energin på nåt vis? Det känns som mina nya norrlandsvänner inte är nya utan såna jag har känt i tusen år.
Jag satt till exempel en hel förmiddag och tänkte på Katta som Marie-Louise för att jag en gång har träffat en Marie-Louise som känns som Katta. Heltskumt.

På vägen hem. Jag stod i dörren till Pressbyrån och funderade på att gå in eller inte när jag fick syn på en välkänd figur på andra sidan dörren. Jag hann tänka att han såg väldigt mycket ut som Knudde när jag såg att han tittade likadant på mig. Det var Knudde. Han är en sån man springer på lite överallt verkar det som. Vi hade åkt med samma tåg.
Och hans tanke när han såg mig var: Undrar om Lotten har en dubbelgångare i stockholm?

Är det nån som vet om jag har en sån så berätta gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar