Dear karma, I have a list of people you missed

söndag 7 augusti 2011

Apropå tonåringar som skäms

Så kom jag osökt att tänka på min gamla vän Jessica- som jag sprang på på Legoland (vad är oddsen liksom?)

En gång för tusen år sen när vi var inne i den där värsta: "minmammaärsåpinsamsåjagvillinteenstänkapåattjagharenmamma-fasen". Även kallad: "-Du kan släppa av mig här runt hörnet mamma."

Jag jobbade i en ica-affär i väntan på att komma in på gymnasiet. En dag stormar Jessica in där jag står och lyfter drickabackar. Hon stirrar hysteriskt åt alla håll för att se ifall det kan vara nån i affären som känner henne/som hon behöver imponera på. Jag frågar vad det är som har hänt och hon hinner väsa, mellan tänderna:

- Morsan!

Precis när hon sagt det så svänger hennes morsa glatt runt hörnet vid Cidern. Iförd Jessicas Metallica-tröja. Bara för att jävlas.

Åh ljuva skämsdöd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar