Dear karma, I have a list of people you missed

fredag 12 augusti 2011

Glömde skriva dagens roligaste grej

Idag när jag satt på Centralbibblan och skrev klart tentor för glatta livet.

(Jo, jag satt där för att jag är för snål för att skaffa ett riktigt Word och för snål för att köpa bläck till skrivaren.Men skit i det!)

Ialla fall, ifall ni inte har varit på universitetsbiblioteket avdelningen Centralbibioteket så kan jag berätta att där så står datorerna där på ett runt bord så man sitter lixom med en massa andra och alla har varsinn plats runt bordet.

Mitt emot mig satt en gammel gubbe. (det är alltid gott om gamla gubbar där jag undrar alltid varför, kanske är dom för snåla för att ha Word hemma eller för att köpa bläck till skrivaren)
Och på varsin sida om mig satt två tjejer. Ja, den ena var nog lite mer tant tror jag. Hon var nog till och med äldre än mig.

Plötsligt reser sig gubben upp. Han verkar klar. När han går iväg så lägger han av en högljudd med väldigt kort brakare. Mer som en smäll bara.
Vi andra vid bordet tittar upp av ljudet. Och sen tittar vi ner igen och låtsas som att det var nåt annat vi hörde.
Men det var det inte.
Gubben fes faktiskt.

hehehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar