Dear karma, I have a list of people you missed

söndag 31 juli 2011

Saker som förvånar en

Jag var ute och tokshoppade en stund igår. Bara för att jag kunde.

På Lindex stod en blonderad dam framför mig i kön. Hon hade nån slags svallande modern långklänning och välpressat brunt skinn.
Kassörskan gjorde nåt fel med damens kort så det tog lite extra lång tid. Och jag fick chansen att studera henne lite närmare.

Det första jag la märke till var att hennes brunbrända hy var lite ... hängig.

Och sen la jag märke till hennes hår. Det var lixom delat i två.
Det var tur att jag stod bakom henne så hon inte kunde se mig för fan vad jag stirrade. Det var dom risigaste extensions jag sett i hela mitt liv.
Jag tvingade bort blicken från tantens hår.


(vid det här laget hade jag börjat inse att det här var en tant och inte nån i typ min ålder. om ni hajjar vad jag menar)


Sen hör jag kassörskan fråga ifall hon vill lägga till 10 spänn till rödakorset och svältande människor på Afrikas horn och kärringen säger nej.

Sen vänder hon sig mot mig och går sin väg och hon ser ut som en skräcködla i ansiktet.

Man borde ta alla pengar som folk lägger på botox och annan skit och ge till folk i Afrika. Jag tror ingen skulle svälta i Afrika i såna fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar