Dear karma, I have a list of people you missed

torsdag 28 juli 2011

Dagens inlägg i intergrationspolitiken

Detta inlägg borde egentligen heta:
När jag lärde en invandrare hur man lagar jävligt äcklig svensk mat

eller kanske

Upp i din jävla röv Anders Bering Rövhåla

En svensk vegetarian och en muslims brutta från Irak ska laga fläskpannakaka. Ingen av dom tänker äta skiten.

- Du... jag vet att du inte äter fläsk och sådär men kan du tänka dig att kanske steka det?

- Ja ja. Jag tänker inte äta det men jag kan steka. Det kan jag.

- Tack! Jag klara verkligen inte av lukten... Jag kräks av lukten. Men jag kan göra allt annat.

- Inga problem!

Vi sätter igång. Hon skär stekfläsk i bitar och jag gör pannkakssmet. Hon rör i stekfläsket med äckel blandat med fascination.

- Du ärligt? Ska det här vita vara kvar? Det är ju bara FETT!

- Jag VET! Det är så sjukt äckligt!!

- Oj oj oj.... Och sen då? Är du klar nu? Ska du bara hälla smeten där i? I långpannan?

- Ja. Det blir som pannkaka sen.

- Men det här då? (hon rör i fläsket)

- Men det lägger man i smeten. Så blir det liksom pannkaka med fläsk.

- Fyyy fan vad äckligt!

- Men JAG VET!!

(båda gör ulkljud)

- Så. Nu får det vara klart. Häll i skiten här nu.

- Lite så här?

- Ja. Lite här och var.

- Alltså. Det här är den konstigaste maträtt jag nånsin har sett. Jag trodde, du vet, att man gjorde som typ pizza. Med pannkakan först i ugnen och sen tar man ut den och lägger på lök och krydda och sen köttet.

- Nä.

- Men det här är ju helt SJUKT! Äter folk sånt här?

- Ja. Fattar du hur vi hade det innan det kom invandrare hit! Då fick vi äta sånt här!

- Åh herregud. Åh herregud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar