Dear karma, I have a list of people you missed

söndag 31 juli 2011

När man köpte Fish and chips på Roskilde

>


Är det nån som minns den jävla kön som var där?

(mer än jag alltså)

Man lärde ju sig aldrig. En gång varje år blev man grymt sugen på Fish and chips. Det är ju så gott.
Men när man hade stått i en hopplös kö där inget hände för jävla länge så förbannade man sitt sug efter friterat fett.

Ett år minns jag att vi stod i kö i en timme. En jävla timme. Härligt.
Jag har för mig att dom hade nåt sjukt system där man betalade först och sen fick vänta på maten. Smart för dom annars hade ju hälften gått sin väg.

Jag tror att hälften faktiskt gick sin väg oxå.

Iallfall. Jag stod där. Hade hunnit bli nykter och missat nåt band som jag velat se. Snål som jag var gick jag inte min väg.
Till slut stod jag längst fram. I en hel evighet.
Bakom kassan stod en jävla idiot till snubbe som trodde han var guds gåva till brudarna. Trodde alltså. Han var en riktigt fjant som sprang runt och flirtade med alla och larvade sig.

Till slut fick jag nog och ropade nåt om att "Hallå kan man få sitt käk snart eller?!" Han svar blev att han bara skrattade mig rakt upp i ansiktet.

- Ärligt?! sa jag. Du jobbar här eller? Kan du göra nån nytta?

- Nä.

- Va?!

- Nä. DU, jag ska tala om för dig att jag har bara tagit det här jobbet för att ha kul och träffa tjejer. Jag är inte intresserad av att ge dig nån mat.

Vi diskuterar detta en stund. Allt en i skrikande ton. Och jag avslutar med att skrika till honom:

(det väldigt välformulerade)

- FUCK YOU YOU FUCKING FUCK!!





Moget.
Inget mat fick jag heller tror jag.
Jag hoppas innerligt att han inte fick ligga på hela festivalen.


Babyfly, jag snodde bilden av dig. Förlåt! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar