Dear karma, I have a list of people you missed

torsdag 21 januari 2010

Sömnbrist

Åh gud jag är så trött nu.
Senaste tiden... vet inte rikigt hur länge så har barnen haft nån konstig monster-fas. Dom tror typ att det är monster i lägenheten. Och så hetsar dom varann till att nojja upp sig.
"-ÅH!! Hörde du?! Jag hörde jättetunga otäcka steg!"
-"ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ hörde du? Ett jätteotäckt pipande ljud!"
-"Maaaaaaaaaaaamaaaaaaaaaaaa, jag blev biten av en gädda!"

(Det sista var Viggo igår natt. Har kanske inte nåt med monster att göra om det inte är en monsterstor gädda.)

I alla fall.
Dom måste sova så sjukt nära mig på nätterna. Och så fort dom hör ett otäckt pipande ljud eller drömmer att dom blir bitna av en gädda så måste dom väcka mig.

Jag tror inte jag har sovit en enda natt utan att dom väcker mig typ en gång i timmen på flera månader.

Idag känns det som att kroppen har tröttnat.
Jag är så trött att det svider i huvet. Jag är yr. Det känns som att jag går på gummi. Allt är lixom overkligt.

Men jag har ändå lämnat barn på dagis och vart och storhandlat.

Borde göra tusen viktiga grejer och så hade jag tänkt åka och simma. Men det blir nog soffan här tills jag ska jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar