Dear karma, I have a list of people you missed

onsdag 27 januari 2010

Ni vet när man drömmer och aldrig kommer fram dit man ska

Så var det idag när jag skulle hem från skolan...

När jag kom till busshållplatsen så var det 9 minuter tills bussen kom. Det var 9 minuter för mycket när det regnade slask.
Kom på att jag lovat Viggo nya vantar. Så jag tänkte att jag bara skulle springa in på HM.
Big misstake!

Innan HM på kungsgatan ligger ju Indiska. Och där var det halvajävlareapriset. OMG. Ni vill inte veta hur mycket kläder man fick för 350 spänn. Vi snackar Primark-style på shoppingen.

Sen skulle jag in på HM och köpa vantar till Viggo. Hittade inga vantar med därimot mitt ibland hårstylingen stod syrran, som var väldigt exalterad över att hon skulle på jobbintervju i morgon. Blev fast där en stund.

Sen sprang jag in på Lindex för att hitta vantar. Nu börjde livet bli lite körigt, hade lovat att åka och storhandla. Det fanns ingen mat hemma och jag var fortfarande kvar i stan lixom.

Det var såklart halva reapriset på Lindex också. Kom därifrån med en kjol, en tröja och ett par märkliga tights. Och ett par fingervantar till Viggo för samvetets skull.

Trampade till bussen i slasket. Gissa hur många minuter det var kvar tills bussen skulle komma?
Japp. Nio minuter.
Och slasket hade fastnat på gatan. Skorna var pissvåta. Jag var kissnödig.

Åkte hem, tog bilen på parkeringen, åkte till Willys. Där var typ en miljon andra människor. Alla möjligtvis hjärndöda patienter på permis från Sahlgrenska hjärndöd-avdelning.

In med åtta kassar mat i bilen (som märkligt nog kommer vara slut om en vecka)
Hem i slasket.
På parkeringen mötte jag Sara. Som var pratglad och det var roligt att prata. Men till slut fick jag en känsla av att jag drömde och aldrig kom fram till dit jag skulle.

När jag äntligen kom in i hallen hemma möttes jag av Viggo i bar överkropp som sa:
"-Vad du pratade länge med Moster Karin mamma. Vi trodde aldrig du skulle komma hem. Vi är så hungriga, vi har bara fått vatten och bröd av pappa till middag."

Härligt. Det tog så lång tid att ta sig hem så barnen fick svälta.

Nästa gång ska jag nog orka vänta 9 minuter på bussen.

(exakt tid mellan jag gick från skolan och kom in i hallen var 2,5 timme) (och jag vet att Magnus kommer att påstå att det var för att jag reashoppade det är ju verkligen inte sant.)

1 kommentar: