Dear karma, I have a list of people you missed

tisdag 25 oktober 2011

Samtal mellan makar

I sängen. Dan innan ultraljudsundersökningen.

(det rör sig märkliga ting i mannens undermedvetna)

Han: -Gonatt!
Hon: -Gonatt!

Ungefär två minuter passerar. Hon läser vidare i Lemmy-boken.

Han: *fniss*
Hon: -Vad är det?
Han: -Jag drömde en jätterolig dröm...
Hon: -Va?! Har du redan somnat?
Han: -Ja. Jag drömde att vi var på ultraljudet och dom såg nåt jättekonstigt på skärmen så dom kallade in ett helt läkarlag och stod där och kollade. Läkaren frågade vad dom trodde det var som syntes. En gissade att det var Gorbys *asgarv*. Nä, sa läkaren, det är fisar. *mer asgarv*

Det var tur att jag inte hade fullt med Gorbys i magen. (fisar hade jag säkert en del men det sa dom inget om)


Det var jag som var där inne. Jag är en liten tjej trodde dom jag vill nog helst inte heta Gorby.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar