Dear karma, I have a list of people you missed

tisdag 18 oktober 2011

Hur man driver en mamma till vansinne

Klockan är 16.30. Vi kör hemåt i bilen. Båda ungarna sitter i baksätet och gnäller. Jag förstår dom. Jag vill också fan gnälla. Och jag har inte blivit uttvingad i fittvädret iförd galonbrallor. Jag har fått sitta inne och titta ut på skiten.

Vi passerar Godiskällaren i Kungsten.

Matilda: - Slurp!
Jag: - Ja, det var Godiskällaren.
- Nä.
- Jo, det var det.
- Nä. För jag vet att det inte var det. Den ligger här framme.
- Men Matilda, det var Godiskällaren som vi åkte förbi.
- Nej. Den ligger här framme om man åker en liten bit till.
- Mmmm, eller hur.

(Vi åker precis förbi stenöken som kallas Kungstens busshållplats.)

Varför överhuvud taget säga Slurp när man åker förbi? Jo, kanske för att driva sin mamma till vansinne.

I morgon: Utmaningen som innebär att Viggo bestämt sig för att inte ta på sig någon av sina 4 skjortor Som Passar. Utan att nödvändigtvis ha någon av dom som han växt ur för ungefär 1,5 år sen. Bara för att jävlas med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar