Dear karma, I have a list of people you missed

tisdag 18 oktober 2011

Saker som blivande förskollärare lätt halkar in på när dom borde skriva på sin uppsats

*Jag säger något på den dialekt jag växte upp med*

A:- Fucking Åmål!
J:- Ja, du vet att den är inspelad i Trollhättan va?
A:- Ja.
J:- Du förstår att det är rätt mycket dialekt som jag slipat bort.
A:- Jag kan tänka mig det.

*ca 4 minuters diskussion om filmen Fucking Åmål utbryter*

J: -Dom har rivit den där bron nu förresten.
A: -Åh nej! Synd!
J:- Ja, den låg precis bredvid vår gamla skola så den har man gått på.

*en kort paus där vi begrundar detta*

J:- Det bästa är att gångvägen där bron var, den heter Ollonstigen.

*alla asgarvar*

J:- Dom har typ insektstema i bostadsområdet runt där. Humlan och....
A:- Ollonborren?
J:- Ja! Förskolan som ligger bredvid heter så! Ollonborren! Hur fan tänkte dom där?!
M:- Avdelningen Ollonet?

*alla asgarvar igen*

M: -Och avdelningen Skaftet. Och Pungen.

*alla vrider sig av skratt*

M:- En jag känner jobbade på en avdelning en gång som hette Holken.

*Mer asgarv*

M:- Det värsta var att dom skulle öppna en avdelning till som dom skulle döpa till Jollen. Men då satte nån stopp på det.
J: - Men det var väl ändå tur!

*asgarv*

J:- Annars hade det varit en jävligt rolig grej. En förskola med Rastafariinrikting.
M:- Ja! På måndag och tisdag så kör vi Dub. Softar i saccosäckar och .... äter godis. Tar det jävligt lugnt. På fredagar kör vi Ska.
J:- Ja! Så vi kommer igång lite och får lite go helgstämning!
M:- Och den tredje avdelningen heter Bongen.

* alla gråter av skratt*

1 kommentar:

  1. Haha, ni är ju knäppa på den där skolan - me want in!

    SvaraRadera