Dear karma, I have a list of people you missed

tisdag 11 oktober 2011

Full moon party




I natt vaknade Viggo kl 4. För att det kliade på hans myggbett.
(och jag ber fan till GUD att det inte är vägglöss- det är min största nojja just nu)

Han låg och kliade sig och var allmänt knäckt och jag kletade på salva i mörkret och var Tålmodig.

Sen försökte vi somna om. Då började det klia igen. En runda till med allting.

Sen försökte vi somna om igen. Då drog katterna igång. Nån slags morgondans med inslag av morranden och "rytanden" och skutt och galopp fram och tillbaka över lägenheten med galna skutt över vår säng.
(Där alla andra av nån skum anledning skulle sova i natt)

Till slut så tänkte jag att Viggo kanske skulle vilja sova i sin egen säng så allt kändes som vanligt. Jag erbjöd honom det, inklusive Bob Marley som han alltid somnar till. Vi vandrade in i hans rum. Jag stoppade om honom och trycker igång stereon. Då pajjar skiten. Precis rätt tillfälle för elektronik att gå sönder.

En kvart senare ringer Magnus klocka och han går upp och duschar.
Jag ligger klarvaken kvar i sängen och lyssnar på katterna som nu har hållt igång en timme.
Viggo har såklart inte somnat om utan går upp och kissar så det skvalar mer än duschen och pratar glatt med sin pappa. Pappan sätter på Cartoon Network och går till jobbet. Jag somnar om exakt tio minuter innan det är dags att gå upp. Drömmer en märklig dröm om att jag baxat in vår bil så den står bredvid sängen.
(Det svåra i drömmen var att få in bilen förbi hörnet vi garderoben- inte att få upp den 3 spiraltrappor upp)

Sen spillde jag te över hela mig och över hela köket.
Och så mindes jag att min fröken en gång har lärt mig att man inte börjar varje nu mening med SEN när man skriver något. Men vet ni vad. Det skiter jag i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar